در نهایت بخواهم خلاصه بگویم، می خواهم از همه دوستان خواهش گنم که گفتگو با مردمان گوناگون را شروع کنیم. گفتگو بر مبنای منطق و برخواسته از دوست داشتن ملت. وقتی از روی دوست داشتن به گفتگو بپردازیم، صبور باشیم و به دنبال دفاع نباشیم، بلکه جستجو در گفتگو داشته باشیم، هم پذیرش بیشتر خواهیم داشت هم روند بهتری در گفتگو شکل خواهد گرفت.
یک سری مزایا هم این کار دارد از جمله:
1. در مورد مسائل، با تایید خاتمی، روحانی، خامنه ای، یا هرکسی حرف نمیزنیم. بلکه به دنبال مستندات و مستدلات میرویم. چرا که برای مثال سخن خاتمی برای یک بسیجی گواه نیست. فی الواقع جانبدارانه بررسی نمی کنیم بلکه در جستجوی حقیقت می رویم. در این راه میتوانیم تفکر تقادانه را هم تمرین کنیم.
2. از پیله خودمان بیرون می آییم و با اقشار و افکار مختلف آگاه می شویم.
3. این بار، ما مبلغ نیستیم، بلکه به دنبال آگاهی بخشی هستیم.
4. شاید توانست از رفتار خصمانه، تیکه-محور و دشمن-پندار کم کند و روند آشتی ملی را به راه اندازد.
پ.ن: طبیعتن اگر از آشتی ملی میگویم، به این معنا نیست که محصورین در حصر بمانند، زندانیان سیاسی هم چنان باشند و ما هم بگوییم و بخندیم و همراه شویم. خیر، به اتفاقی ده ساله فکر می کنم که منجر به نتیجه اصلاحی و درست شود. در گفتگوی آگاهی بخش، ظالم و مظلوم رسوا می شوند و آن گاه ملت یک صداتر و یک رنگ تر می شوند. هرچند در این بین راهکار دیگری هم هست که بعضی سیاسیون در نظر گرفته اند و آن هم انکار تاریخ و اتفاقات است.احتمالن منتظرند یک دهه بگذرد تا بگویند مثلن 88 افسانه است. اما من و امثال من به دنبال تحریف تاریخ یا "صرفن" صلح و آشتی نیستیم. صلح و آشتی با تکیه بر ظلم، معنا ندارد.
خزعبل...ما را در سایت خزعبل دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 124